Dezvoltarea abilităților de luare a deciziilor, de
autocontrol și autoreglare a emoțiilor.
Identificarea si dezvoltarea resurselor
interne de depăşire a obstacolelor.
Creşterea potenţialului creativ şi actualizarea
de sine prin creaţie determină o auto-valorizare.
Dezvoltarea competențelor sociale și emoționale pentru copii și tineri este extrem de importantă pe măsură ce ei cresc în lumea noastră din ce în ce mai rapidă și mai complexă. Programele noastre ajută copiii și tinerii să-și dezvolte abilitățile de luare a deciziilor, de autocontrol și autoreglare a emoțiilor, navingând prin procesul educațional și prin viața socială cu mai mut succes.
O componentă importantă a acestor programe este utilizarea tehnologiei emWave® Pro, care monitorizează în timp real impactului emoțiilor asupra fiziologiei și stării cognitive.
Activitatea constă în realizarea unei pedagogii a modelelor timpurii prin utilizarea poveştilor copiilor care au înregistrat succes educaţional, reuşind să depăşească situaţii dificile de viaţă: eşec şcolar, sărăcie, abandon şcolar, violenţă şi abuzuri în familie etc. În cadrul activităților sunt utilizate filme cu poveşti de succes ale unor copii sau tineri care au depăşit cu succes situaţii covârşitoare de viaţă.
Filmele evidenţiază resursele interioare utilizate de copii, chiar şi după experienţe negative, resurse care i-au ajutat să triumfe şi să aibă o viaţă în ascensiune. Prezentările poveştilor de succes ale acestora includ filme şi fotografii excepţionale legate de experienţele copiilor, situaţii prin care au trecut, stări şi emoţii, informaţii semnificative care să trezească în audienţă gânduri precum: „Dacă ei au reuşit în astfel de condiţii, atunci şi eu pot!”.
Scopul activităţii este unul de stimulare şi dezvoltare a potenţialului creativ al copiilor și tinerilor ca fundament al îmbunătăţirii stimei de sine şi implicit al performanţelor şcolare și sociale. Grupul creativ de formare este un grup mic (10-12 persoane), de creştere şi evoluţie umană, în care formarea se face prin creativitate. Creşterea potenţialului creativ şi actualizarea de sine prin creaţie determină o auto-valorizare. Succesul are tendinţa de a ridica stima de sine, eşecul are tendinţa de o scădea. În antrenamentul creativ nu există eşecuri, orice idee este acceptată şi îmbunătăţită atunci când este cazul. Generarea de idei acceptate de grup sunt succese personale care cresc treptat încrederea în sine. Grupul creativ prin însăşi metodologia de realizare (reguli specifice inspirate din brainstorming, tehnici şi metode din psihologia creativităţii) determină creşterea motivaţiei pentru cunoaştere şi învăţare, creşterea încrederii în forţele proprii – elemente esenţiale în dezvoltarea stimei de sine.
Activităţile de Educație interculturală abordează teme precum: respect şi deschidere faţă de diversitatea culturală, atitudine pozitivă faţă de persoane care aparţin unor culturi/etnii diferite, toleranţă şi respect faţă de persoane şi grupuri care susţin valori, opinii şi credinţe diferite, valorizarea pozitivă a diferenţelor culturale, empatie culturală, relaţionare pozitivă cu ceilalţi şi cooperare.
Strategiile didactice utilizate pun accent pe construcţia progresivă a cunoştinţelor şi consolidarea continuă a capacităţilor; utilizarea unor metode active, care contribuie la dezvoltarea capacităţii de comunicare a copiilor, la manifestarea spiritului critic, tolerant, deschis către recunoaşterea valorilor, a modurilor de viaţă ale altor culturi/etnii. În funcţie de vârsta copiilor şi particularităţile socio-cognitive, în cadrul acestui program sunt realizate: exerciţii de completare/de continuare a unui text, de comentare a unor afirmaţii/enunţuri, formularea de opinii personale, activități non-formale și jocuri.
Activităţile de educaţie pentru sănătate sunt realizate pentru toate categoriile de vârstă (preşcolari, şcolari din învăţământul primar, elevi din învăţământul gimnazial).
Activităţile urmăresc formarea de comportamente specifice menţinerii stării de sănătate fizice și mintale, precum și învăţarea comportamentelor sanogene şi integrarea lor în rutinele comportamentale.